2007 Pop på KGB

Følg med her for info om ændringer i køre / åbningstider m.m Rummet er låst for indlæg fra andre end KGB

Redaktør: Niels F

2007 Pop på KGB

Indlægaf Bo skrevet tirsdag 05. december 2006. 15:45

Rygterne går, og det er kommet mig for øre, at vi på KGB vil stoppe al Pop kørsel i 2007...

Det er desværer ikke helt sandt, vi ville meget gerne og indføre vandkølede motore med efterdæmper som f.eks. Rotax mini og junior. Nu er der så sket det, at vort forbund har valgt at lægge mindst to løb med deltagelse af Pop her på stedet, så derfor skal der jo også kunne trænes. Vi vil i samarbejde med DASU i løbet af foråret teste div. efterdæmpere, og jeg vil ikke afskrive mig rettigheden til, at kræve, at der trænes med efterdæmper.

Jeg vil også gøre opmærksom på, at Pop som vi kender den forsvinder helt i løbet af 2008 eller forhåbenlig før, så jeg vil opfordre til, at man tænker sig om i forhold til nyanskaffelser og hvilke klasse man vælger at køre.

Jeg vil personlig gerne slå et slag for Rotax mini og junior, som vi har købt en del af, de har være utroligt billige i drift, på de første 10 vi købte, som nu har kørt ca. 1½ sæsson, har vi måtte skifte en enkelt termostat og en vandpumpe !! thats all. De udgifter vi havde før på Popmotorene var vildt høje og beslaglagde hele vort budget, de er ikke bygget til at kunne køre timevis dagligt. Jeg er ikke Rotax fanatiker, og hen af vejen kommer der helt sikkert andre motorer der kan bruges. Rotax har den fordel, at den er international, så man har mulighed for, at komme ud i verden méd det samme... Pop er national som den er i dag, så vil man ud koster det nyt grej.

Jeg vil opfordre endnu engang til, at man tænker sig grundigt om, inden man investere, og vi står gerne til rådighed for oplysninger m.m om vores erfaringer her på stedet.
Bo Laursen
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Tilbage til Info fra KGB