Opfordring til KU

Venlig debat om karting generelt

Opfordring til KU

Indlægaf Bo skrevet søndag 22. januar 2006. 21:38

Endnu engang, vil jeg gerne opfordre KU til, at komme ud af busken og melde ud om, i hvilken retning deres tanker går med Pop og andre nationale klasser.

Har hørt, at de tænker at læne sig op af CIK og stadig afventer hvad der sker der ?? Hvis det er rigtigt, så mener jeg simpelthen at det er for sløvt, og at CIK ikke har noget med de nationale klasser at gøre. Gokart sporten i Danmark har hårdt brug for, at KU snart fatter, at der skal gøres noget ved støjen, og at et eller andet sted er de nød til at begynde og det helst for længe siden. Det er simpelthen useriøst, at man den ene gang efter den anden, må forklarer Miljøkontrollen, at der stadig ikke er sket noget som helst, og at vort forbund ikke har nogen støjpolitik, men at det er overlagt til baneledelserne rundt om i landet at gøre noget ved det. Dette skal ses i lyset af, at vi skal betale DASU for, at deres medlemmer må køre på vores baner ???

Det kunne være man skulle oprette et landsdækkende banebestyreråd, og så se om der kunne komme noget konstruktivt ud af det.

Jeg har skrevet om dette utallige gange på Karting.dk men aldrig fået et eneste ord tilbage fra KU, som ellers havde ivrige dabatører nok i dette forum. Men når det gælder sportens største problem, er de mærkeligt tavse.... det kan undre
Bo Laursen
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Rygte

Indlægaf Bo skrevet tirsdag 24. januar 2006. 16:14

Har hørt, at man køre med efterdæmper på i Italien ?? KU nu kunne jeg godt tænke mig, at i overvejede et skride til handling, eller i det mindste melder ud, hvad i gør jer af tanker vedr. støjproblemerne i Danmark.

Eller venter i til Miljøkontrollen begynder at lukke baner. jeg er vidende om, at Hans Ladefoged har fået bevilliget en ekstra køredag, grundet Rotax mini og junior køre med efterdæmper. Dette har han oplyst i DASU... Er det noget i har overvejet at reagere på :?:
Bo Laursen
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Re: Opfordring til KU

Indlægaf BAI skrevet tirsdag 24. januar 2006. 22:47

"""
Endnu engang, vil jeg gerne opfordre KU til, at komme ud af busken og melde ud om, i hvilken retning deres tanker går med Pop og andre nationale klasser.
"""

HAr de vel egentlig også gjort, der blev jo sagt på infomødet at der bliver set på klasserne til år 2008, der er jo ikke voldsomt meget de kan gøre før 125ccm longlife motorene rigtig kommer igang. Men kan godt følge dig i at der godt kunne være mere information til køre og klubber.

""""
Har hørt, at de tænker at læne sig op af CIK og stadig afventer hvad der sker der ?? Hvis det er rigtigt, så mener jeg simpelthen at det er for sløvt, og at CIK ikke har noget med de nationale klasser at gøre. Gokart sporten i Danmark har hårdt brug for, at KU snart fatter, at der skal gøres noget ved støjen, og at et eller andet sted er de nød til at begynde og det helst for længe siden. Det er simpelthen useriøst, at man den ene gang efter den anden, må forklarer Miljøkontrollen, at der stadig ikke er sket noget som helst, og at vort forbund ikke har nogen støjpolitik, men at det er overlagt til baneledelserne rundt om i landet at gøre noget ved det. Dette skal ses i lyset af, at vi skal betale DASU for, at deres medlemmer må køre på vores baner ???
"""

Jeg fatter heller ikke rigitg at man ikke har taget det seriøst før, og er en anelse forundret over at man stadig ikke tager det seriøst. Resultatet bliver jo nok at der kommer en del uheldige sager hvor baner bliver meget begrænset i hvad de må. I mange lande køre man de "store" klasser med efterdæmper, det kunne fint gøres her hjemme det koster selvfølgelig 1000-1500 kr at få fat i men det vælter nok ikke det store.

"""
Det kunne være man skulle oprette et landsdækkende banebestyreråd, og så se om der kunne komme noget konstruktivt ud af det.

Jeg har skrevet om dette utallige gange på Karting.dk men aldrig fået et eneste ord tilbage fra KU, som ellers havde ivrige dabatører nok i dette forum. Men når det gælder sportens største problem, er de mærkeligt tavse.... det kan undre
"""

Nu er karting.dk ikke den rigtige måde at gøre det på, for det første er 95% af alt hvad der bliver skrevet der useriøst, og for det andet kan ku ikke bruge opfordringer der fra til noget som helst, det rigtige er at du gennem din klub skriver til KU, ikke du nødvendigvis det helt store ud af det.
BAI

Re: Opfordring til KU

Indlægaf Bo skrevet tirsdag 24. januar 2006. 23:06

>>HAr de vel egentlig også gjort, der blev jo sagt på infomødet at der bliver set på klasserne til år 2008, der er jo ikke voldsomt meget de kan gøre før 125ccm longlife motorene rigtig kommer igang. Men kan godt følge dig i at der godt kunne være mere information til køre og klubber.<<

Der er rigeligt de kan gøre, bl.a. er der jo motore på markedet med efterdæmpere, vi har kørt med det nuværende pop system siden 91, og har haft støjproblemer siden sporten startede. De behøves heller ikke vente på hverken CIK eller andet, når det gælder de nationale klasser, de kan bare handle lidt selvstændigt.

Vi (KGB Fritids- & Ungdomsklub) har valgt at købe Rotax mini og junior til vores klubbørn, og nu er vi igang og forsætter den vej, vi kan ikke vente på KU. Det er jo i det lange løb ødelæggende for sporten, at vores forbund er handlingslammet, og at vi jo så selv må agere. Men sådan må det jo altså så være, bare surt hvis de så finder på noget helt tredie, vi er igang og skal tage hensyn til budgetter så vi følger det spor vi mener er det rigtigt for os. Her skal man tænke på, at de fleste privat kørere er ude af sporten efter et x antal år, men vi skal altså ha´ det til, at hænge sammen år efter år. Spørg Jason, Jan, Kiesa og Ronnie hvor de ville være idag uden ungdomsklubberne, og spørg så DASU og KU om de kan se problemet hvis de langsom slår alle Ungdomsklubberne ihjel. Ok hvis banerne aligevel ender med 2 timers køresel ugentlig eller helt lukker sååeeee...

>>Jeg fatter heller ikke rigitg at man ikke har taget det seriøst før, og er en anelse forundret over at man stadig ikke tager det seriøst. Resultatet bliver jo nok at der kommer en del uheldige sager hvor baner bliver meget begrænset i hvad de må. I mange lande køre man de "store" klasser med efterdæmper, det kunne fint gøres her hjemme det koster selvfølgelig 1000-1500 kr at få fat i men det vælter nok ikke det store.<<

Lige præcis :?

>>Nu er karting.dk ikke den rigtige måde at gøre det på, for det første er 95% af alt hvad der bliver skrevet der useriøst, og for det andet kan ku ikke bruge opfordringer der fra til noget som helst, det rigtige er at du gennem din klub skriver til KU, ikke du nødvendigvis det helt store ud af det<<

Nææ det har du ret i, men jeg har altså skrevet der aligevel, i almen interesse, og div. KU medlemmer har debatteret livligt derinde om al muligt andet, i mine øjne mindre væsentligt... Når det så kommer til et problem vi alle kender, og som truer sporten på alle plan, så er de underligt tavse. Det fatter jeg ikke ret meget af, og er faktisk temmelig harm over.
Bo Laursen
Brugeravatar
Bo
Site Admin

Tilbage til Karting snak